poniedziałek, 29 listopada 2010

Amber "Koźlak"

W związku z silnie padającym śniegiem postanowiłem sięgnąć po bardziej treściwe i dostarczające więcej rozgrzewającego alkoholu piwo. Sięgnąłem po koźlaka czyli bock bier. Ciemne, mocne piwo dolnej fermentacji. Najpopularniejszym chyba piwem tego typu w Polsce jest "Koźlak" z browaru Amber. Postanowiłem właśnie to piwo wziąć dzisiaj do recenzowania. Kolor bardzo ciemny bursztyn. niektórzy twierdzą że za jasny jak na bocka, ale mi się podoba. Piana początkowo gęsta i puszysta szybko opada (minus). Zapach słodki i słodowy z nutą kawy i karmelu. W smaku jest bardzo podobnie, choć na początku czuć wyraźna goryczkę. Wysycenie dwutlenkiem węgla początkowo jest ok, ale pod koniec picia jest prawie niewyczuwalne. Opakowanie pierwsza klasa, nadrukowany kozioł na butelce bardzo mnie urzeka :). Polecam na zimowe wieczory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz